vrijdag 9 december 2011

Kleurpotloodtekening Kat in Emborio, Santorini

Kleurpotloodtekening (40 x 60cm) van kat in Emborio, Santorini (Griekenland).

Deze zomer ben ik voor het eerst in alle jaren dat ik op Santorini ben geweest, een keer in Emborio gaan rondlopen. Het was een snikhete dag in Augustus, en ik was te voet vanuit Perissa gekomen.
Maar het was de moeite waard! Er waren amper toeristen te bekennen, en het oude gedeelte was werkelijk prachtig!
Dit katje lag tegen deze (voor mij) zeer inspirerende oranje-gele muur aan. Hij leek "dit is mijn domein en ik lig lekker ontspannen" uit te stralen, maar aan de andere kant lag hij ook helemaal klaar om overeind te springen als ik te dichtbij zou komen.
Ik heb voor deze tekening kleurpotloden van Derwent Colorsoft gebruikt (voor de muur), en van Caran d'Ache types Supracolor en Pablo (voor de kat en de grond).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten