dinsdag 6 december 2011

Stairwy to heaven, Kleurpotloodtekening, 40 x 50 cm

Kleurpotloodtekening op papier (ca. 40x50 cm)
Afbeelding van een trap in het dorpje Pyrgos op het eiland Santorini in Griekenland.

Te koop; € 950,- excl. 6% btw, inclusief verzending.


Dit werk werd tentoongesteld op Santorini tijdens de Santorini Biennale of Arts, van 1 augustus-1 oktober 2012. http://www.santorinibiennale.gr/

Tijdens een verblijf op het eiland Santorini in augustus 2010 reisde ik met de bus van het plaatsje Perissa, waar ik verbleef, naar het bergdorp Pyrgos. Vanuit hier reisde ik later door naar de hoofdstad Fira. Pyrgos is een rustig, authentiek bergdorp, waar je naar hartelust kunt ronddolen in de straatjes om te genieten van prachtige 'hoekjes' en uitzichten. Niet-commercieel en nog heel puur. Bloedheet in de zon, dat wel! Daarom was het jammer dat ik zo lang moest wachten op een koel drankje, toen ik na ruim een uur lopen op een terrasje neerstreek in afwachting van de bus naar Fira. De eigenaresse zag me wel, maar had het ruim 20 minuten lang druk met praten met een bekende. Irritant. Dat is waarschijnlijk de keerzijde van een niet-commerciele plaats.
Maar een pareltje zoals deze trap ben ik zelden bejegend! Dit licht...; het was meteen een gevoel van 'This is It'. Ik wist meteen dat ik hier ooit iets mee zou gaan doen. En dit is het geworden. Het was heerlijk om te tekenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten